torsdag 13 maj 2010

Tema: Alla goda ting är tre.

Ibland är sanningen, verkligheten, underligare än dikten.

Som till exempel:

Varje gång jag är gravid dör tre som står mig nära. Det var ett uppenbart samband redan när barn nummer tre var på väg. Eftersom jag är obotligt självisk just i familjefrågor har jag fem barn; alltså har jag medvetet drabbat sex anhöriga med plötslig och obeveklig död.

För all del, de flesta av de drabbade har varit gamla. Åtminstone 85 år. Eller, i djurens fall, i motsvarande ålder. Gammelkatten hann bli tjugo.

Eftersom jag vill ha fler barn är det förmodligen klokast att inte bli för nära vän med mig innan jag har nått klimakteriet. Just nu är det tunnsått med gamla släktingar (jag har ju fem barn som sagt var). Och gamla djur.
Att hålla ett visst avstånd kan alltså vara hälsosamt.

Hur jag än grunnar kan jag inte komma på något annat i mitt liv som alltid dyker upp tre och tre. Bara detta. Detta besynnerliga blodsoffer.


6 kommentarer:

  1. Ja du!
    Dig vågar man inte bli kompis med.
    Men räcker det inte med fem kids?

    Fick inte ihop:
    "Eftersom jag är obotligt självisk just i familjefrågor har jag fem barn; alltså har jag medvetet drabbat sex anhöriga med plötslig och obeveklig död."
    Borde inte 5 barn x 3 dödsfall blivit 15 anhöriga?

    SvaraRadera
  2. Skrattar, och var på väg att fråga detsamma som Anders, blir inte fem barn gånger tre dödsfall femton dödsfall? =O

    SvaraRadera
  3. Japp håller med de andra.
    Rolig historia haha tar bort mig som följare av bloggen:)

    SvaraRadera
  4. Livet är bra underligt, man vet aldrig vad som händer! ;-)

    SvaraRadera
  5. Som jag skrev, märkte det inte förrän jag hade tredje barnet på väg. Alltså var bara de sista två "att medvetet drabba", lika med sex anhöriga :-)

    Men det blir 15 döda totalt sett. Usch. Hade inte tänkt på hur många det faktiskt handlade om :-(

    SvaraRadera
  6. Aj, aj.
    Bäst man aktar sig...:)

    SvaraRadera