tisdag 25 maj 2010

Tema: En inbjudan

Orden flyter samman, hon har lite svårt att faktiskt läsa dem. Det gör ingenting, hon vet vad det står.

Det är det sista inbjudningskortet, detta papper som hon håller i handen.

Det är det sista och det är alla. Det är det första, rosaglansiga som bjöd in till Lottens sjuårsfödelsedag. Det är det vackra benvita linnekortet till kusin Magdas bröllop. Det är det fula med den fulla tomten som bjöd in till firmans julfest på hennes allra första jobb.

Det är faderns begravning, dotterns dop, det är konfirmationer och bröllop och minneshögtiden efter de två kolleger som försvann med "Estonia". Det är släktsammankomster och skolteatrar, julbord och Tupperwarekvällar.

Detta är det sista inbjudningskortet. Hon har själv bett att få läkarens utlåtande skriftligt. Det blir lättare så. Hon orkar inte säga till maken och dottern hur kort tid hon har kvar.


10 kommentarer:

  1. Så jäkla bra, "det är det sista och det är alla." En vacker, sorgsen ton.

    SvaraRadera
  2. Så deppigt och mörkt, men det är väl så det är.

    Länk till HTML kodning (har lärt mig mycket därifrån själv): HTML-kodning

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för den fulla tomten. Rätt vad det är dyker han upp, ful och full, bland livets stora högtider och händelser. Effektfullt.

    Klickar man på blogger b:et ditt inlägg på skrivpuff så kommer man till din bloggs första sida där det syns vilka bloggar du har och följer och där du presenterar dig själv. Det är alltså inga problem med att komma till din blogg för att läsa det du skrivit.

    Jag brukar kopiera in adressfältet till mitt senaste inlägg i mitt "nu är jag färdig-inlägg" på på skrivpuff, något som nästan bara jag gör.

    SvaraRadera
  4. Bra. Tyckte om din text mkt. Bra förberedande väl tecknad väg fram till slutklämmen.

    och
    <.a href="http://addressenduvillanvända">Din länktext<./a>

    fast utan punkterna jag satt dit (kan inte göra det rätt, då visar den bara länken).

    SvaraRadera
  5. Lite lagom sorgset och melankoliskt slår du hammaren i huvudet på mig med din sista mening.

    SvaraRadera
  6. Intressant att föjla ett helt liv med inbjudningskort..

    SvaraRadera
  7. Ja bra som dom andra sagt.
    Tråkigt att vara ensam i den stunden bara.

    SvaraRadera